- Datu valsts inspekcija, lai skaidrotu attālinātā mācību procesa organizācijas atbilstību Vispārīgai datu aizsardzības regulai ir sagatavojusi skaidrojumu. Par personas datu apstrādi un aizsardzību attālinātā mācību procesā.
Noderīgi vadītājiem
- Rīcības shēma izglītības iestādēm gadījumiem, ja bērns ierodas skolā bez sejas maskas. Shēmu izstrādāja Izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar Latvijas Republikas Tiesībsargu un Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekciju. IKVD aicina izglītības iestādes pirms bērnu atgriešanās skolā informēt vecākus par sejas masku nēsāšanas kārtību skolā un lūgt pārrunāt ar bērniem maskas nēsāšanas nepieciešamība, kā arī pareizus maskas uzlikšanas un noņemšanas principus. Ja bērns ierodas skolā bez sejas maskas, jāpiedāvā viņam kāda no skolā pieejamām sejas maskām, jāpārrunā maskas trūkuma iemesli un nepieciešamības gadījumā jāsazinās ar vecākiem. Sākoties skolēnu klātienes mācībām, pedagogiem jāpārrunā ar bērniem ierobežojumu būtība – maskas nēsāšana palīdz mums aizsargāt savu un citu veselību. Gadījumā, ja vecākiem ir negatīva attieksme pret normatīvajā regulējumā noteiktajiem ierobežojumiem un viņi nevēlas rakstīt iesniegumu par izglītības īstenošanu ģimenē, skolai jārīkojas rīcības shēmā noteiktajā kārtībā.
- Ieteikumi mutes un deguna aizsega lietošanai izglītības iestādē. (Liene Bērziņa)
- Higiēnas prasības izglītības iestādēm Covid-19 aspektā. (Solvita Muceniece)
- Mācību darba organizēšana attālinātās mācīšanās laikā
(https://www.youtube.com/watch?v=StM_y4cLMC0&t=5s).
Šajā vebinārā piedalījās Skola2030 vecākais eksperts Mihails Basmanovs, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors Oskars Kaulēns un Cēsu 2. pamatskolas direktore Ija Brammane. Vebinārā dalībnieki stāstīja par skolas mācību darba organizēšanas galvenajiem aspektiem, plānošanu attālinātas mācīšanās laikā, kā arī par to, kā gūt atgriezenisko saiti par procesu norisi šajā laikā – gan starp skolotājiem un skolēniem, gan arī starp skolotājiem un skolas vadību.
- Izglītības kvalitāte un pašvaldības praktiskā darbība, īstenojot tās monitoringu, sākot ar 2020./2021. mācību gadu. (Rolands Ozols)
- Izglītības iestāžu reģistrācija, reorganizācija/likvidācija. (Ivans Jānis Mihailovs)
- Darba tiesību aktuālie aspekti izglītības iestāžu darbībā. (Andra Šenberga)
- Izglītības iestāžu dibinātāja iesaiste izglītības tiesiskuma pilnveidē. (Juris Zīvarts)
- Izglītības iestāžu vadītāju vērtēšana un akreditācija – aktuālie pašvaldību
jautājumi (Rolands Ozols)
- Kvalitāte kā koncepts izglītības pārvaldībā. (Inga Lapiņa)
- Reemigrējošo bērnu un jauniešu integrācija Latvijas vispārējās izglītības iestādēs: iesaistīto pušu sadarbība. (Ivans Jānis Mihailovs)