Mācības attālināti
MĀCĪBU PROCESS
– Izglītības iestāde e-klases pastā nosūta informāciju izglītojamiem un vecākiem par attālinātā mācību procesa kārtību, saziņas un mācību rīkiem.
– Pedagogi atbilstoši mācību priekšmetu programmai izstrādā apguves plānu konkrētai klasei, lai skolēni patstāvīgi apgūtu mācību vielu.
– Atbilstoši izstrādātam plānam skola saziņas platformā informē izglītojamos par uzdoto, ievieto saites uz mācību materiālu.
– Gadījumos, ja izglītojamam nav pieejama saziņas platforma, skolotājs telefoniski informē skolēnu un viņa vecākus un vienojas par darbu iesniegšanas kārtību.
TEHNISKAIS NODROŠINĀJUMS
– Attālinātām mācībām nepieciešams dators vai viedtālrunis ar interneta pieslēgumu.
– Ja izglītojamam nav datora vai viedtālruņa, jāsazinās ar klases audzinātāju vai skolas direktoru.
– Ja izglītojamam nav datora vai ir ierobežotas interneta pieslēguma iespējas, skola var veidot drukātus mācību līdzekļu komplektus, kurus izglītojamais vai vecāki var paņemt no skolas.
KONSULTĀCIJAS
– Notiek pēc skolas noteikta konsultāciju grafika, skolotāja izvēlētajā saziņas veidā.
– Sociālā pedagoga, psihologa, logopēda konsultācijas notiek pēc skolas vai speciālista noteiktiem laikiem un saziņas veida.
KAVĒJUMI
– Vecāki vai izglītojamais informē klases audzinātāju par nespēju piedalīties mācību procesā, piemēram, slimības dēļ.
– Ar atgriezeniskās saites palīdzību skolotājs iegūst informāciju par izglītojamā līdzdalību mācībās. Ja izglītojamais nepiedalās mācību procesā, e-klases žurnālā tiek atzīmēts kavējums.
VĒRTĒŠANA
– Izglītojamā snieguma vērtēšanā uzsvars ir uz formatīvo vērtēšanu, noslēguma vērtēšanu ar atzīmi skolotāji veic, atsākoties klātienes mācībām.
SAZIŅA UN ATBALSTS
– Skolotājiem, izglītojamiem un vecākiem saziņas vietne e-klase.lv vai citi izglītības norādītie saziņas veidi.
Līdzatbildība attālinātā mācību procesā
SKOLĒNA ATBILDĪBA
– Seko e-klasē saņemtajiem norādījumiem, lai plānotu savu laiku un zinātu, kad noteikti ir jāatrodas tiešsaistē.
– Katru dienu veic norādītos uzdevumus. Darbus skolotājam, iesūti norādītajos termiņos.
– Ja darbu nevari iesniegt norādītajā laikā, lūdzu, sazinies ar skolotāju un vienojies par laiku, kad darbi tiks iesniegti.
– Aktīvi izmanto iespēju (skolotāja norādīto) sazināties ar skolotājiem, lai konsultētos par apgūstāmo tēmu.
– Savu tehnisko iespēju robežās, piedalies skolotāja paredzētajās tiešsaistes aktivitātēs.
– Ja objektīvu iemeslu dēļ nevari piedalīties attālinātās mācīšanās procesā, lūdzu, informē par to klases audzinātāju vai mācību priekšmeta skolotāju.
VECĀKU ATBILDĪBA
– Atbalstīt bērnu attālinātās mācīšanās procesā – iekārtot mācīšanās vietu, palīdzēt plānot laiku un pārrunāt ik dienu mācībās apgūto.
– Motivēt bērnu mācīties saskaņā ar noteikto grafiku un izplānot regulāru dienas ritmu.
– Ja iespējams nodrošināt bērnam datoru/ vai telefonu ar interneta pieslēgumu. Ja tādu iespēju nav, tad vecāku pienākums ir ziņot skolai, lai varētu nodrošināt drukātus mācību materiālus.
– Pārliecināties, ka bērnam ir pieeja e-klasei un notiek saziņa ar mācību priekšmetu skolotājiem.
– Nodrošināt, ka bērns katru darba dienu mācību laikā ir mājās un piedalās attālinātās mācīšanās procesā.
– Informēt klases audzinātāju, ja bērns nevar piedalīties attālinātās mācīšanās procesā (veselības vai tehnisku iemeslu dēļ).
– Pārrunājiet saziņas etiķeti un droša interneta izmantošanas noteikumus.
– Mudināt bērnu katru dienu pēc iespējas iesaistīties fiziskajās aktivitātēs.
IZGLĪTĪBAS IESTĀDES ATBILDĪBA
– Izvēlēties skolai vienotas, skolotājiem un skolēniem pazīstamus saziņas platformas un tehnoloģiju rīkus.
– Uzsākot attālinātās mācības, veltiet laiku, lai iepazīstinātu skolēnus un vecākus ar plānotajiem saziņas un mācību rīkiem.
– Atgādiniet un vienojieties par uzvedības, saziņas etiķetes, droša interneta izmantošanas noteikumiem.
– Izmantojiet jau pieejamo mācību materiālu klāstu – mācību grāmatas, digitālos resursus, video, u.c. Skolotājs ievieto saites uz mācību materiāliem, kas jāapgūst patstāvīgi.
– Izstrādājiet skolēnam ieteicamo dienas vai nedēļas plānu. Nepārslogojiet skolēnus.
– Nodrošiniet skolēniem iespēju saņemt atgriezenisko saiti no skolotāja.
– Nodrošiniet tehnisko atbalstu skolotājiem attālinātu mācību īstenošanai.
– Lai nodrošinātu iespēju sekot līdzi skolēnu izpildītajiem uzdevumiem, ir ieteicams izmantot vērtējumus “ieskaitīts”, “neieskaitīts” vai “nav vērtējuma”.
– Summatīvos vērtēšanas darbus, kurus vērtē 10 ballu skalā, ieteicams plānot klātienes mācību procesā.
– Nodrošiniet iespēju konsultācijai ar skolas psihologu vai sociālo pedagogu.
Optimisma likums
Tava domu gaita un izturēšanās būs atkarīga no tā, kā tu pats uztversi visu, kas notiek ar tevi un tavā apkārtnē. Ieradinies katrā situācijā saskatīt kaut ko labu, noderīgu, pozitīvu! Šādi tu attīstīsi savas domāšanas pozitīvo, radošo ievirzi, kas ir liels garīgs spēks. /B. Treisijs/
Zemāk apkopota noderīga informācija, saites, rīki, kas palīdzēs veidot attālināto mācību saturu. Kā arī iespējas bērniem un jauniešiem patstāvīgi apgūt interesējošo, tādejādi aizpildot savu brīvo laiku. Katram iespēja atrast sev nepieciešamo – gan pedagogiem, gan skolēniem, gan vecākiem.
Attālināto mācību rokasgrāmata
Valsts izglītības satura centrs
Valsts izglītības satura centra mājas lapā atrodami dažādi metodiskie materiāli, kurus var izmantot īstenojot attālināto mācību darbu.
– Īsi stāsti drošai dienai: https://jauniesuspele.visc.gov.lv/
–Vērtībizglītība: Interaktīvs mācību līdzeklis ētikas un sociālo zinību stundām: https://visc.gov.lv/…/d…/metmat/vertibizglitiba/default.html
–Vesels un drošs – ikdiena Tev apkārt: https://visc.gov.lv/…/vesels_un_dross_darba_lapas/index.html
Citi Valsts izglītības satura centra un sadarbības partneru izstrādātie metodiskie materiāli atrodami ŠEIT:
https://visc.gov.lv/vispizglitiba/saturs/metmat.shtml
Zvaigzne ABC digitālie risinājumi mācībām “Māconis” (skolēniem, pedagogiem, vecākiem)
Tiešsaistes rīki un resursi efektīvas izglītības darbam
Mācības attālināti (rīki, saites, apraksti)
Saldus pilsētas bibliotēkas ABC – kā piereģistrēties 3TD e-grāmatu bibliotēkā?
https://biblioteka.saldus.lv/ka-pieregistreties-3td-e-gramatu-biblioteka/
Mājmācības resursi
Rīki video konferenču organizēšanai – attālinātam mācību procesam
https://www.facebook.com/startitlv/photos/a.485237658221776/2837165213028997/?type=3&theater
37 labākās interneta vietnes, kur iemācīties ko jaunu
https://puaro.lv/interesanti/37-labakas-interneta-vietnes-kur-iemacities-kaut-ko-jaunu/
Covid – 19 ģimenes dienas grafiks
https://www.facebook.com/www.irok.lv/photos/a.1529280827353434/2557563554525151/?type=3&theater
LSM Bērnistaba. Skaties, klausies, zīmē, spēlē
https://bernistaba.lsm.lv/?utm_source=lsm&utm_medium=header-logo&utm_campaign=header-logo
Krāsojamās lapas un uzdevumi bērniem
Aplikācija matemātikas pamatu apguvei – latviski
50 virtuālie, muzeji, kolekcijas, izstādes un ekskursijas Latvijā un pasaulē