Aktualitātes
Saldus novada pedagogu profesionālās pilnveides diena “Darām kopā!”
Līdz 20. oktobrim pedagogi aicināti pieteikties Saldus novada pedagogu profesionālās pilnveides dienai “Darām kopā!”. Tiešsaistes pieteikšanās anketa: https://ej.uz/pilnveides_diena_2022
No plkst. 8.45 – 9.30 un 13.00-14.00 darbosies skolotāju hobiju tirdziņš
- 9.30 – 10.30 Meistarklases vai pieredzes stāstu darbnīcas;
- 10.45 – 11.45 Meistarklases vai pieredzes stāstu darbnīcas;
- 12.00 – 13.00 Meistarklases vai pieredzes stāstu darbnīcas;
- 13.00 – 14.00 Pusdienas (iespēja pusdienot skolas ēdamzālē);
- 14.00 – 16.00 Skolotāja emocionālā labsajūta kā priekšnosacījums efektīvām, vērtīgām mācību stundām. Lektore Rīgas Stradiņa Universitātes psihosomatikas un psihoterapijas katedras vadītāja Gunta Ancāne
Meistarklase vai pieredzes stāsti* | Tēma | Starppriekšmetu saikne | Lektors/-i | Plānotais stundas laiks |
VALODU JOMA | ||||
Meistarklase NR. 1 (60min, max dalībnieku skaits 25)
| TIESAS PROCESA IZSPĒLE, IZMANTOJOT LITERĀRU DARBU. Nodarbībā būs iespēja iejusties tiesas dalībnieku lomā, izmantojot literāru tekstu. Dalībnieki atbilstoši tekstam sagatavo un izspēlē tiesas procesu. Nodarbības beigās dalībnieki saņem starpdisciplināras mācību stundas norises plānu, sasniedzamos rezultātus , literāro tekstu. | literatūra + sociālās zinības | Saldus pamatskolas skolotājas S. Vītola un G. Leja | 9.30-10.30 12.00-13.00 |
Meistarklase NR. 2 (60min, max dalībnieku skaits 25) | ZAĻĀKS PAR ZAĻU. Starpdisciplināra stunda, kurā apvienotas ģeogrāfija un latviešu valoda. Stundā tiek apskatīti globāli jautājumi, kas saistīti ar “Zaļā kursa” ieviešanu Eiropā, no faktiem līdz argumentācijai. | Latviešu valoda + ģeogrāfija | Brocēnu vidusskolas skolotājas M. Neilande, D. Barančane | 9.30-10.30 10.45-11.45 |
Meistarklase NR. 3 (60min, max dalībnieku skaits 25) | VIZUĀLĀS MĀKSLAS ŽANRI EIROPĀ 20. GADSIMTA SĀKUMĀ – GLEZNIECĪBA UN KUBISMS. Mērķis ir 6.klases skolēnus iepazīstināt ar kubismu kā mākslas žanru. Kā arī izmantojot IT, sekmēt patstāvīgas informācijas meklēšanas prasmes par kubismu. | Angļu valoda + māksla + literatūra | Ezeres pamatskolas skolotāja E. Luce | 9.30-10.30 12.00-13.00 |
Meistarklase NR. 4 (60min, max dalībnieku skaits25) | DIGITĀLĀ GRĀMATA/BUKLETS PAR SALDU. Grāmatā apkopota informācija par skolēnu izvēlētiem apskates objektiem Saldū. | Angļu valoda + krievu valoda + datorika | Saldus pamatskolas skolotājas S. Brauča, I. Dūčmane | 9.30-10.30 10.45-11.45 |
Pieredzes stāstu darbnīca Nr.1
| SKOLĒNU VEIDOTI KLAUSĪŠANĀS UZDEVUMI.
NEKLĀTIENES CEĻOJUMS PA LATVIJU.
DZIESMAS NO MULTIPLIKĀCIJU FILMĀM. | Angļu valoda + datorika
Krievu valoda + datorika
Krievu valoda + mūzika | Druvas vidusskolas skolotāja K. Turka Kalnu vidusskolas skolotāja G. Granta Druvas vidusskolas skolotāja V. Mieze, O. Mauerzaka | 10.45-11.45 |
Pieredzes stāstu darbnīca Nr.2
| CEĻŠ UZ SASNIEDZAMO REZULTĀTU, APGŪSTOT J. JAUNSUDRABIŅA “BALTĀS GRĀMATAS”TĒLOJUMU. VIŅAS SKOLAS OTIŅŠ, 5. KLASĒ MĀKSLA KĀ TERAPIJA, METODES, KO VAR IZMANTOT LITERATŪRAS STUNDĀS. “LATVIEŠI” G. MERĶELIS |
Literatūra + māksla | Saldus vidusskolas skolotāja D. Feldmane
Brocēnu vidusskolas skolotāja Ļ. Zvaigzne Druvas vidusskolas skolotāja L. Kaļišuka | 12.00-13.00 |
MATEMĀTIKA | ||||
Meistarklase NR.5 (60min, max dalībnieku skaits 25)
| LĪDZĪGAS FIGŪRAS KĀ ETNOGRĀFISKIE ELEMENTI UN TO ATTAINOJUMS DIZAINA IZSTRĀDĀJUMOS. Dizaina priekšmetā skolēniem jāprot kombinēt divas tehnikas, radot dizaina izstrādājumu, kura izveidē ierosmes avots ir kultūras mantojums – arheoloģiskais vai etnogrāfiskais tautastērps, tā rotāšanas un valkāšanas tradīcijas, savukārt, mācoties 1.tēmu matemātikā, skolēni ievēro, ka tautastērpu vai citu dizaina izstrādājumu radīšanā lielā mērā tiek izmantotas tieši līdzīgas figūras. Piedāvāsim vienu savu ideju, kā kombinēt apgūstamo šajos mācību priekšmetos. | Matemātika + dizains/tehnoloģijas | Saldus vidusskolas skolotājas E. Zariņa, G. Jansone | 9.30-10.30 12.00-13.00 |
Meistarklase NR. 6 (60min, max dalībnieku skaits 25)
| MĒROGS. Uzdevumi par mērogu, kur matemātiski skolēns aprēķina attālumu dabā, ja dots mērogs un otrādi. Uzdevumi skolēnam liek plānot savu darbību, veikt mērījumus patstāvīgi un sadarboties grupā. Balstoties uz kompetenču pieeju izglītībā, uzdevumi sasaistīti ar reālo dzīvi, būs palīgs klases audzinātājam, sociālo zinību un dabaszinību stundām. | matemātika + sociālās zinības + dabaszinības | Saldus vidusskolas skolotāja I. Dravniece | 10.45-11.45 12.00-13.00 |
Meistarklase NR. 7 (60min, max dalībnieku skaits 25)
| TELPISKIE ĶERMEŅI. Stundas gaitā Tu būvēsi, izmantojot taisnas prizmas, veiksi nepieciešamos aprēķinus, gatavosi piegrieztni. Izmantojot telpiskos ķermeņus, veiksi uzmanības, reakcijas, koordinācijas un sadarbības vingrinājumus, lai veicinātu savu fizisko attīstību un veselību. Tāpēc sagatavojies stundas darbam un paņem līdzi rakstāmpiederumus, lineālu un sportisku garu. | Matemātika + veselības un fiziskās aktivitāte | Saldus pamatskolas skolotājas L. Kuskova, L. Rumpe | 9.30-10.30 10.45-11.45 |
DABASZINĀTŅU JOMA | ||||
Meistarklase NR. 8 (60min, max dalībnieku skaits 25)
| PĒTĪJUMS MEŽĀ. “Pētījums mežā” ir starpdisciplinārs temats 8.-9. klašu skolēniem, atbilstoši ģeogrāfijas 9.2. tematam, bioloģijas 9.1. tematam, matemātikā- trīsstūru līdzības izmantošana reālos dzīves uzdevumos. Darba uzdevums ir pilnveidot pētnieciskās prasmes, veikt lauka darbu nestandarta situācijā, attīstīt caurviju prasmes, nodrošināt starpdisciplinaritāti un kompleksu SR | Ģeogrāfija + bioloģija + matemātika | Saldus vidusskolas skolotājas I. Valtere, A. Bērziņa, B. Kalve-Vištarte, I. Nārķe | 9.30-10.30 |
Meistarklase NR. 9 (60min, max dalībnieku skaits 25) | MIGRĀCIJA LATVIJĀ 20., 21.GADSIMTĀ. Prasme veidot un pamatot uz faktiem balstītu viedokli, veidot starppriekšmetu saikni migrācijas procesu cēloņiem, norisei un sekām. Atspoguļot informāciju kontūrkartēs. | Ģeogrāfija + vēsture | Saldus vidusskolas skolotājas I. Valtere, A. Tasone | 12.00-13.00 |
Meistarklase NR. 10 (60min, max dalībnieku skaits 25) | VEKTORI UN KUSTĪBA Šajā tematā skolēns apgūs galvenos jēdzienus un prasmes darbā ar vektoriem, kā arī matemātiski modelēt procesus, piemēram, kustību, spriest par ģeometrisko figūru īpašībām. Šis temats ir integrēts, lai skolēni labāk izprastu matemātikā un fizikā savstarpēji saistītu jēdzienu, zīmējumu un simbolu lietojumus. | 10. klase Fizika +matemātika | Druvas vidusskolas skolotāja A. Bondarika | 10.45-11.45 |
Meistarklase NR. 11 (60min, max dalībnieku skaits 25) | ATOMU UZBŪVES MODELĒŠANA, IZMANTOJOT ĶEPT SR: saskata saistību starp atomu uzbūvi un informāciju no ĶEPT. Spēj modelēt dažādu atomu uzbūvi, salīdzināt to. | 9. klase ķīmija | Saldus pamatskolas skolotāja R. Tuča | 12.00-13.00 |
VESELĪBAS UN FIZISKĀS AKTIVITĀTES JOMA | ||||
Meistarklase NR. 12 (60min, max dalībnieku skaits 25) | BUMBIŅAS MEŠANA UN TO VINGRINĀJUMI Reakciju attīstoši vingrinājumi. Bumbiņas mešanas vingrinājumi pāros. Attīstīt bumbiņas mešanas un tveršanas prasmes. Metieni mērķī. | sports | Saldus vidusskolas skolotājs D. Daugela | 12.00-13.00 |
KULTŪRAS IZPRATNES UN PAŠIZPAUSMES MĀKSLAS JOMA | ||||
Meistarklase NR. 13 (60min, max dalībnieku skaits 25) | MŪZIKA 6.-7. KLAŠU 1. TEMATA APGUVE. 7.kl. Ritms, mūzika, kustības – tematā veiktie uzdevumi, praktiskā darbošanās. 6.kl. Laikmeta atspoguļojums mūzikā – iepazīt 4. mūzikas laikmetus, atrast kopīgo un atšķirīgo, mūzikas klausīšanās. Piedāvāju savu pieredzi iepriekš minēto tematu apguvē, izpildīt uzdevumus, iejusties skolēnu lomā. | mūzika | Brocēnu vidusskolas skolotāja A. Zakovska | 9.30-10.30 |
Pieredzes stāstu darbnīca Nr.3
| KĀ ATTĒLOT GARĪGO UN FIZISKO SKAISTUMU MŪSDIENU VAROŅOS? GAISMA UN ĒNA.
ZĪMĒŠANAS TEHNIKAS ATTĒLOJOT CILVĒKA ĶERMENI. | Māksla + literatūra
Māksla 7. klase | Saldus pamatskolas skolotāja D. Eglīte-Zīrupa Ezeres pamatskolas skolotāja G. Meija Zirņu pamatskolas skolotāja L. Didze-Samsonova | 10.45-11.45 |
SOCIĀLĀ UN PILSONISKĀ JOMA | ||||
Pieredzes stāstu darbnīca Nr.4
| IDEOLOĢIJAS UN POLITISKIE REŽĪMI.
VĒLĒŠANAS
VALSTS PĀRVALDĪŠANA. VIEDOKĻA PAMATOŠANA. | vēsture II + angļu valoda
sociālās zinātnes + dizains/tehnoloģijas + latviešu valoda | Kalnu vidusskolas skolotāja R. Daktere Saldus vidusskolas skolotājas A. Tasone, Z. Dadzīte Druvas vidusskolas skolotāja K. Cāzere | 10.45-11.45 |
Pieredzes stāstu darbnīca Nr.5
| VĒLĒŠANAS
DATU PRATĪBA UN SOCIĀLĀS ZINĪBAS
PERSONĪBAS IZPĒTE, KĀ PILNVEIDOT SAVU PERSONĪBU | Vēsture + datorika
6./7. klase
Sociālās zin. + angļu val. + datorika | Brocēnu vidusskolas skolotājas L. Miķelsone, M. Ulmane V. Blumberga, S. Logina Druvas vidusskolas skolotāja L. Klagiša | 9.30-10.30 |
DIZAINS UN TEHNOLOĢIJAS | ||||
Meistarklase NR. 14 (60min, max dalībnieku skaits 15) | POGU VĒJA ZVANI. Vajadzīgie materiāli līdzi katram dalībniekam. Krāsaini dzijas kamolīši, tieva stieplīte (gara), lāpāmā adata, vecas atsLēgas, ķēžu gabaliņi vai citas skanošas lietas, šķēres. | Literatūra + vēsture | Kalnsētas pamatskolas skolotāja G. Circene | 10.45-11.45 |
Pieredzes stāstu darbnīca Nr.6
| KOKSNES VIRPOŠANAS PIELIETOŠANAS IESPĒJAS GAISMĒNU INSTELĀCIJU IZGATAVOŠANĀ.
SVEŠVALODA CAUR DIZAINU
KONSTRUKTĪVIE ELEMENTI. Apakštēma – tiltu būvniecība, ģeometriskas figūras. | Saldus pamatskolas skolotājs A. Ozolnieks Brocēnu vidusskolas skolotāja S. Krūtaine Saldus vidusskolas skolotāja G. Karlsone | 12.00-13.00 | |
PIRMSSKOLAS JOMA | ||||
Meistarklase NR. 15 (60min, max dalībnieku skaits 25) | MĀCĪBU PROCESA PLĀNOŠANA UN ORGANIZĒŠANA ĀRA VIDĒ. Kā iedvesmot pedagogus plānot āra nodarbības tā, lai bērni jēgpilni izprastu, cik liela nozīme ir dabai. Kā izmantot un izzināt dabas resursus tuvākajā apkārtnē. Iedrošināt pedagogus uzrunāt un sadarboties ar vietējiem mājražotājiem | PII “Graudiņš” skolotājas L.Susekle, S. Treinovska | 9.30-10.30
| |
Meistarklase NR. 16 (60min, max dalībnieku skaits 20) | DABAS MATERIĀLU PRAKTISKA PIELIETOŠANA. Kā praktiski izmantot dabas materiālus, sadarbojoties ar vietējiem mājražotājiem. Būs iespējams iemācīties pašiem pagatavot lūpu balzāmu un piparmētru tinktūru, tiks sniegta informācija, kā praktiskās darbošanās iespējams jēgpilni sasaistīt ar mācību procesu | PII “Graudiņš” skolotājas L.Susekle, S. Treinovska | 10.45-11.45 | |
Meistarklase NR. 17 (60min, max dalībnieku skaits 25) | MĀCĪBU PROCESA PLĀNOŠANA UN ORGANIZĒŠANA VIENA TEMATA IETVAROS. Kādas darbības, uzdevumus saplānot, lai bērni varētu praktiski darboties, pētīt, domāt, diskutēt, izzinot konkrēto tematu. Skolotāja dalās pieredzē, kā tas notiek viņu iestādē. (Temati – No sēkliņas…, Trusis un draugi, Tuvākā apkārtne) | PII “Zīlīte” skolotājas M. Vanaga, L. Apsīte, E. Zandberga | 12.00-13.00 | |
Meistarklase NR. 18 (60min, max dalībnieku skaits 25) | KAM PIEVĒRST UZMANĪBU, JA BĒRNS NERUNĀ. Pieredzes stāsts – kam pievērst uzmanību, ja bērns nerunā, kā atšķirt pedagoģisko ielaistību, valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, bērna nedzirdēšanu – nerunājošie bērni pirmsskolā. | Kalnsētas pamatskolas PI skolotājas L. Čukna, L. Mētere, M. Ķīšeniece | 9.30-10.30 | |
SĀKUMSKOLAS JOMA | ||||
Meistarklase NR. 19 (60min, max dalībnieku skaits 21) | PRĀTNIEKU LABORATORIJA. Prātnieku laboratorija ir integrēta programma, tā māca domāt kā inženieriem, ieraudzīt lietas, kas eksistē dabā, saprast kā tas darbojas. Meistarklasē ne tikai tiks iepazīstināti ar šo programmu, bet būs iespējams arī praktiski darboties. | Matemātika + dabaszinātnes + datorika | Saldus vidusskolas skolotājas A. Keninsberga, I. Salnāja, I. Rulle, A. Balamovska | 9.30-10.30 10.45-11.45 |
Pieredzes stāstu darbnīca Nr.7
| DABASZINĪBU TĒMU INTEGRĀCIJA CITOS MĀCĪBU PRIEKŠMETOS.
PAŠVADĪTA MĀCĪŠANĀS PĀRBAUDES DARBAM. | Saldus vidusskolas skolotājas R. Marcinkēviča, L. Salmiņa Druvas vidusskolas skolotāja M. Kubiškina | 12.00-13.00 | |
ATBALSTA JOMA | ||||
Meistarklase NR. 20 (60min, max dalībnieku skaits 25) | ATBALSTS IZGLĪTOJAMAJIEM AR MĀCĪŠANĀS GRŪTĪBĀM SALDUS VIDUSSKOLĀ. | Saldus vidusskolas skolotāja T. Grīnberga | 9.30-10.30 | |
Meistarklase NR. 21 (60min) | DOKUMENTU SAGATAVOŠANA SALDUS NOVADA DOMES PEDAGOĢISKI MEDICĪNISKAJAI KOMISIJAI. Sniegta apmācība un konsultācija par dokumentācijas aizpildīšanu un sakārtošanu, lai bērnu pieteiktu Saldus novada pedagoģiski medicīniskajai komisijai, atbilstošākās mācību programmas noteikšanai. | PMK vadītāja I. Saulesleja-Homane
| 10.45-11.45 | |
KURSI Mērķauditorija: Pirmsskolas, sākumskolas, pedagogi, pirmsskolas mūzikas pedagogi, atbalsta personāls. | LOGORITMIKA Logoritmika ir aktīvās korekcijas pedagoģijas metode, kurā tiek apvienotas trīs darbības – kustība, mūzika un runa. Šajos kursos tiks apskatītas dažādas jomas bērna valodas attīstībai, izmantojot logoritmikas elementus. Paredzētas 2 nodarbības – oktobrī un decembrī, apliecības par 8h | Lektore L. Pakalniņa | 12.00-13.00 14.00-16.30 |
Skolotājs, kurš apmeklējis piedāvātās meistarklases vai pieredzes stāstu darbnīcas (3) un pēcpusdienas lekciju, varēs saņemt profesionālās pilnveides apliecību par 6h.
*Informācija par meistarklasēm, pieredzes stāstu darbnīcām un lektoriem
Meistarklasē – 40 min strādā skolotājs, 20 min atgriezeniskā saite, jautājumi, atbildes.
Pieredzes stāstu darbnīcā – 3×15 min stāsta skolotāji, 15 min atgriezeniskā saite, jautājumi, atbildes.
